İzleyiciler

28 Ocak 2012 Cumartesi

Kitap Tanıtımı...




Size bir gün bir cafede bir bayanla tanıştığımızdan ve bize bir kitaptan bahsettiğinden söz etmiştim.işte o kitap okundu, bitti ve sizin için kısa kısa özetlendi...umarım ilginizi çeker ve okursunuz...

Dört Anlaşma
Don Miguel Ruiz

1. ANLAŞMA:KULLANDIĞINIZ SÖZCÜKLERİ ÖZENLE SEÇİN...

*Söz insan olarak sahip olduğunuz en güçlü araçtır.söz büyü aracıdır.Ama iki yanı keskin kılıç gibi,sözünüz en güzel rüyayı da yaratabilir,etrafınızdaki her şeyi de yok edebilir...
*Sözün olağanüstü gücünü anladığımızda ağzımızdan ne tür bir güç çıktığını da anlarız...
*Bir söz,dikkatimize çapa atarak zihnimize girebilir ve tüm inanç sistemini iyiye ya da kötüye doğru değiştirebilir...

2.ANLAŞMA:HİÇBİR ŞEYİ KİŞİSEL ALGILAMAYIN...

*Etrefında olan biten hiçbir şeyi kişisel algılamayın...
*Birisi size ''hey sen çok çirkinsin''dese bile bunu kişisel algılamayın.Çünkü gerçek şu ki,bu kişi kendi duygu düşünce ve inançlarını ifade ediyor...

3.ANLAŞMA:VARSAYIMDA BULUNMAYIN...

*Her şeyle ilgili varsayımlarda bulunma eğilimimiz vardır.Varsayımlarda bulunmanın problemi,varsayımlarımızın gerçek olduğuna inanmamızdır...
* Soru sormak daima varsayımlarda bulunmaktan iyidir...
*Varsayımsız bir iletişim açık ve nettir,duygusal zehirden arınmıştır.Varsayımsız bir iletişim özenli bir iletişimdir...

4.ANLAŞMA:DAİMA YAPABİLDİĞİNİN EN İYİSİNİ YAP...

*Sadece yapabildiğinizin en iyisini yapın,yaşamınızda her koşulda ve her anda...
*Yapabildiğinizin en iyisini yapmakla,yaşamı dolu dolu ve yoğun yaşarsınız...

10 yorum:

  1. ewet ilginç bir kitap uygulaması biraz zor ama denemeye değer diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  2. dene, bende seni izliyim, işe yararsa bana da yardım edersin :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitap analizinden gerçekten etkilendim. Kesinlikle istifade ettim ben. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. rica ederim profösör, yararı dokunduysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  5. Tüm bunları apabilmek için, kesinlikle önyargılardan kurtulmak lazım. Sanırım ben o kadar iyi degilim bu konuda :) açıkçası yapabilenleride kutlarım :)

    YanıtlaSil
  6. aslı,yapabilmek mesele zaten:)

    YanıtlaSil
  7. kitap tanıtımı için teşekkürler prenses.. bu aralar hayatımı değiştirmeye karar verdiğim yararlanabileceğim bir kitap gibi görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir kitap uygulama biraz zor olsa da uygulamaya çalışmak gerek:)

      Sil